Wednesday, January 25, 2006
Arbeid med problemstilling
Sentrale elementer i arbeidet:
’Problembasert læring’
’Digital dannelse’
’Fortelling om seg selv’
’Sammensatte tekster – tekst og bilde’
'Tilpasset opplæring'
Formuleringer:
Overordnet problemstilling:
1) Hvordan organisere problembasert læring for å oppnå størst mulig grad av digital dannelse hos ungdomskoleelver?
2) Hvordan uttrykker elevene seg ulikt gjennom skrift og gjennom bilder? Hvordan kommer deres kjennskap til sammensatte tekster til syne i fortellingen og fokuset de har valgt om selvet? Hva sier dette om deres digitale dannelse?
3) Hvordan bruke produksjon av enkle og sammensatte tekster som utgangspunkt for et differensiert undervisningsopplegg?
’Problembasert læring’
’Digital dannelse’
’Fortelling om seg selv’
’Sammensatte tekster – tekst og bilde’
'Tilpasset opplæring'
Formuleringer:
Overordnet problemstilling:
1) Hvordan organisere problembasert læring for å oppnå størst mulig grad av digital dannelse hos ungdomskoleelver?
2) Hvordan uttrykker elevene seg ulikt gjennom skrift og gjennom bilder? Hvordan kommer deres kjennskap til sammensatte tekster til syne i fortellingen og fokuset de har valgt om selvet? Hva sier dette om deres digitale dannelse?
3) Hvordan bruke produksjon av enkle og sammensatte tekster som utgangspunkt for et differensiert undervisningsopplegg?
Subscribe to Posts [Atom]